BetaRacing Support
Forum poświęcone fanom motocykli marki Beta



Forum BetaRacing Support Strona Główna Na każdy temat Pomocy potrzebuje Beta 2T RR300Factory 2015
Obecny czas to Sob 13:30, 18 Maj 2024

Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor
TasiemiecII




Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Janów lubelski
Nie 15:52, 10 Cze 2018

Wiadomość
Pomocy potrzebuje Beta 2T RR300Factory 2015
Witam,
Jest to mój pierwszy wpis mam nadzieję, że trafiłem w temat.
Chciałem zapytać czy posiada ktoś tutaj z forumowiczów jakieś servisówki do Bety najlepiej 2T RR300Factory.
Ja mam katalog części i książkę serwisową niestety wszystko po szwabsku Wink
Widziałem, że książka servisowa jest dostępna w EN i inych jezykach miło by posiadać taką w języku Polskim Laughing może ktoś ma i będzie się chciał podzielić jeśli nie to proszę o blyskotliwą podpowiedź skąd mogę takową kupić, dostać.
Głównie zależy mi na servisówce całego silnika najlepiej wraz z momentami dokręcania śrób(tak naprawdę to tylko o to chodzi). Po co mi to? Cool

Muszę dobrać się do uszczelki, która łączy cylinder z blokiem (sączy się płyn chłodniczy) Evil or Very Mad

Przy okazji jakie uszczelki polecacie? Aleedrogo wypluło mi komplety uszczelek i same uszczelki góry firmy: ATHENA warto czy polecacie jakieś inne? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty TasiemiecII

Autor
racesupport
Administrator



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Nie 19:43, 10 Cze 2018

Wiadomość
Tutaj masz chyba wszystko Wink [link widoczny dla zalogowanych]

A to Twoja serwisówka w j. en: [link widoczny dla zalogowanych]

Co do uszczelek to polecam zamówić oryginał Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez racesupport dnia Nie 19:46, 10 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty racesupport

Autor
TasiemiecII




Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Janów lubelski
Pon 12:18, 11 Cze 2018

Wiadomość
Super o to mi chodziło Very Happy
Dziękuję za szybką odpowiedź teraz tylko muszę kupić uszczelaczki Laughing

Co do uszczelek tak mi się wydaję, że poprzedni wlaściciel przyoszczędził wygląda jak ta typowo z allegro Smile
Może dlatego stało się jak się stało.
Miałeś może podobny przypadek?

Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty TasiemiecII

Autor
racesupport
Administrator



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Pon 20:51, 11 Cze 2018

Wiadomość
Kiedyś poskladalem 4T RFS na dobrych uszczelkach Athena i uszczelka pod głowicą puszczała, w chłodnicy aż bulgotało... Zmieniłem na OEM i po problemie, od tego czasu jakoś nie chce mi się eksperymentować I kupuję ori, w końcu nie rozbiera się silnika co miesiąc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty racesupport

Autor
TasiemiecII




Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Janów lubelski
Wto 11:59, 12 Cze 2018

Wiadomość
Czyli wszystko jasne uszczelka tylko i wyłącznie ori. Wink
Nigdy nie rozbierałem tak poważnego motoru(drogiego), chciałbym zrobić to sam. Kiedyś za początków mojej zabawy z motorkami(wsk, jawa) miałem stycznośc z wymianą częsci eksploatacyjnych między innymi w silniku, silniki starej generacji jednak podobnej budowy. Współczesne silniki są bardziej podkręcone co wiąże się z poświęceniem większej uwagi, precyzji przy składaniu. To jest moja subiektywna opinia. Cool
Do końca jeszcze nie podjąłem decyzji czy będę to sam rozbierał "cykam się" że mimo wszystko będzie trzeba zawieść puzzle do profesjonalisty.

Chciałem zapytać o jedną rzecz mianowicie w servisówce są 3 typy uszczelek tego rodzaju:
19--Cylinder base gasket SP. 0,3
19.1--Cylinder base gasket SP. 0,4
19.2--Cylinder base gasket SP. 0,5
Od czego to zależy jaką dopasować?
Motorek ma najechane 4tys. km, 140mh
Co do reszty uszczelek domyślam się, że należałoby je również wymienić? Stare sprzęty wspomagało się silikonem Cool tutaj też nie wiem jak to powinno wyglądać, aha i klej do śrób używacie? Embarassed
Idea drążę temat, ale chyba odwiozę go do profesjonalisty im jestem głębiej w temacie tym więcej Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty TasiemiecII

Autor
racesupport
Administrator



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Wto 19:36, 12 Cze 2018

Wiadomość
dwusuw od czasów wski niewiele się zmienił, a mianowicie jest nadal bardzo prostym silnikiem do rozłożenia/złożenia Wink

pytanie, co chcesz robić ? tylko górę w sensie tłok wymienić ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty racesupport

Autor
TasiemiecII




Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Janów lubelski
Śro 9:14, 13 Cze 2018

Wiadomość
Na nowym tłoku jest przejechane dopiero 25mh.
Muszę dobrać się do uszczelki, która łączy cylinder z blokiem (sączy się płyn chłodniczy) Evil or Very Mad
Sączy się tylko w 1 miejscu(strona od dzwigni zmiany biegów).
Wygląda to tak jakby poprostu jedna śruba sie poluzowała(nie wiem czy to możliwe) Shocked , a dokładnie jest to sruba od strony dżwigni zmiany biegów, przodu silnika(dyfuzora).
Muszę zobaczyć co tam sie od****** i uszczelke wymienić.


Już raz śruba mi się odkręciła i wraz z wymianą oleju wyciągnołem szczątki Smile ale nic się nie stało totalnie nic miałem farta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty TasiemiecII

Autor
racesupport
Administrator



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Nie 12:10, 17 Cze 2018

Wiadomość
czyli góra silnika, kupuj oryginał, o ile dobrze pamiętam komplet do zmiany tłoka ok 130zł a żeby tą uszczelkę wymienić to potrzebujesz rozebrać moto tak jak do wymiany właśnie tłoka Smile

co do grubości uszczelek to powinno się dokonać pomiaru ale można to zrobić na oko, generalnie górna płaszczyzna tłoka musi być na równo z krawędzią tulei cylindra

dokładna instrukcja doboru uszczelki jest na str. 91 user manual, kolega kiedyś podpowiedział mi, że najlepiej założyć tą najgrubszą żeby ciut zmniejszyć agresora Wink w każdym razie to są tak małe różnice że raczej nieodczuwalne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty racesupport

Autor
fafekalien




Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Śro 17:39, 27 Cze 2018

Wiadomość
Jeśli motocykl jeździł dobrze na poprzedniej uszczelce to załóż taką jak wcześniej, na 99% wydaje mi się, że w oryginale jest założona uszczelka 0,4 mm.

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty fafekalien

Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum BetaRacing Support Strona GłównaNa każdy tematPomocy potrzebuje Beta 2T RR300Factory 2015
Obecny czas to Sob 13:30, 18 Maj 2024
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin